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Publications by the Department of Wine & Beverage Business
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Personnel Database
Schulz F., Hanf J.
(2024): Entalkoholisierte Weine – Ewige Nische?. Schriften der Gesellschaft für Wirtschafts- und Sozialwissenschaften des Landbaues e.V Band 59 S. 271 - 273.
Schulz F., Hanf J.
(2024): (Selbst-)Regulierung: Die deutsche Weinbranche im Zeichen neuer alkoholpolitischer Bestrebungen. 978-3-8186-2037-0
Kiefer C., Szolnoki G.
(2024): Adoption and Impact of Fungus-Resistant Grape Varieties within German Viticulture: A Comprehensive Mixed-Methods Study with Producers. Sustainability 16 DOI: 10.3390/su16146068
Loose S.
(2024): Arbeitskräftemangel: Was zukünftig tun? - Sonderbericht ProWein Business Report 2022. Das deutsche Weinmagazin (3) S. 12 - 15.
Liu L., Kramer M.P., Hanf J.
(2024): Assessing the benefits of a blockchain-based wine supply network to combat wine fraud. EuroMed Press S. 482 - 498.
978-9925-628-01-8
Szolnoki G., Kiefer C., Nitsch T.
(2024): Attraktion Wein . Der deutsche Weinbau (9) S. 20 - 22.
Schulz F., Kugel A., Hanf J.
(2024): Balancing Gains and Losses - A Research Note on Tradeoffs in the Case of Non-AlcoholicWines in Germany. Sustainability 16 (6) DOI: 10.3390/su16062451
Richter B., Hanf J.
(2024): Competitive parity in chain management – factors that influence the long-term compliance with product and quality criteria along the chain. International Food and Agribusiness Management Review 27 (3) S. 540 - 565. DOI: 10.22434/IFAMR2023.0089
Kiefer C., Szolnoki G.
(2024): Consumer preferences for fungus-resistant grape varieties: an explorative segmentation study in Germany. British Food Journal 126 (6) S. 2271 - 2290. DOI: 10.1108/BFJ-10-2023-0865
Loose S., Schäfer Ch., Hanf J.H.
(2024): Der Oenologe der Zukunft. Der deutsche Weinbau (22) S. 16 - 18.
Loose S., Hanf J.
(2024): Der Oenologe der Zukunft: ein Unternehmer. Der deutsche Weinbau (23) S. 34 - 39.
Kramer M.P., Hanf J.
(2024): Die Rolle von Wissenstransfer bei der Technologie-Akzeptanz: Warum manche Technologien erfolgreicher sind. 978-3-8186-2037-0
Hanf J.
(2024): Editorial - Wir sind Oenologen! Was steckt dahinter?. Der Oenologe (9) S. 66
Richter B.
(2024): Entwicklung der PIWI-Rebflächen in Deutschland. Obstbau, Weinbau 61 (9) S. 11 - 14.
Kiefer C., Szolnoki G.
(2024): Exploring Market Potential and Consumer Preferences for Fungus-Resistant Grape Varieties: A Discrete Choice Analysis in Germany. Future Foods 10 S. 1 - 13. DOI: 10.1016/j.fufo.2024.100449
Kramer M.P., Heussner J., Hanf J.
(2024): Exploring the use of blockchain-based tokens in the wine industry. International Food and Agribusiness Management Review DOI: 10.22434/IFAMR2023.0080
Richter B., Hanf J.
(2024): Gemeinsam erfolgreich. Der deutsche Weinbau (12) S. 42 - 45.
Loose S., Wetzler A., Kiefer C.
(2024): Hoffnung auf Export. Das deutsche Weinmagazin (20) S. 26 - 29.
Richter B., Hanf J.
(2024): Management von Unternehmenskooperationen - Einblicke in eine Befragung deutscher Weinproduzenten. 978-3-8186-2037-0
Szolnoki G., Kiefer C., Noll F., Nitsch T.
(2024): Mobile Weinreise. Der deutsche Weinbau (8) S. 35 - 38.
Göbel R.
(2024): Pausen als Instrument zur Effizienzsteigerung. 978-3-8186-2037-0
Richter B., Stutz A., Stutz S.
(2024): PIWI-Flächen. Der deutsche Weinbau (9) S. 26 - 28.
Loose S.
(2024): ProWein Business Report: Weinbranche vor großen Herausforderungen. Die Winzer-Zeitschrift (3) S. 41 - 43.
Kramer M.P., Adamashvili N., Vrontis D., Hanf J.H., Galati A.
(2024): The dual role of blockchain in mediating credence attributes and moderating sensing capabilities in the wine sector. International Journal of Organizational Analysis 08 S. 1 - 28. DOI: 10.1108/IJOA-08-2024-4737
Kramer M.P., Viana J., Mueller R.A.E., Hanf CH., Hanf J.H.
(2024): Towards a Taxonomy of Multi-Agent Simulation Models to Determine Disruptive Technology Adoption Behaviour in the Wine Industry. 978-3-031-45741-8
Reis S., Hanf J.
(2024): Übergang. Der deutsche Weinbau (20) S. 32 - 33.
Bennett A., Mueller Loose S.
(2024): User-Centered Development of an Online Dashboard Tool for Economic Sustainability for Small and Medium Enterprises. Sustainability 16 (2) DOI: 10.3390/su16020557
Loose S.
(2024): Warum ist diese Krise anders? . Das deutsche Weinmagazin (23) S. 34 - 37.
Loose S.
(2024): Wege aus der Krise. Der deutsche Weinbau (3) S. 12 - 17.
Loose S.
(2024): Wege aus der Krise - ProWein Business Report 2023. Das deutsche Weinmagazin (1/2) S. 27 - 31.
Kottmann I., Hanf J.
(2024): Welche Bedeutung haben Geschäftsreisen in der Weinbranche?. 978-3-8186-2037-0
Richter B., Hanf J.
(2024): Wettbewerbsgleichheit als „neue“ strategische Dimension – Einblicke in eine qualitative Erhebung. Göttingen Schriften der Gesellschaft für Wirtschafts- und Sozialwissenschaften des Landbaues e. V. Band 59 S. 419 - 421.
Bitsch L., Hanf J., Kottmann I.
(2024): Wine tourism in developing countries – the case of Armenia. Journal of Agribusiness in Developing and Emerging Economies DOI: 10.1108/JADEE-12-2021-0311
Szolnoki G., Mossel A.
(2023): Aktiv im Weinurlaub. Der deutsche Weinbau (20) S. 28 - 31.
Szolnoki G.
(2023): Analyse der Bedeutung des Öko-Weintourismus in Deutschland. EDP Sciences DOI: 10.1051/bioconf/20236803004
Szolnoki G., Kiefer C., Tacer A.
(2023): Analyse des Schaumweinmarkts aus Sicht der deutschen Verbraucher – Eine repräsentative Befragung . EDP Sciences DOI: 10.1051/bioconf/20236803003
Price A., Szolnoki G., Richter B.
(2023): Aromen-Welt. Der deutsche Weinbau (21) S. 36 - 39.
Bennett A., Mueller Loose S.
(2023): Benchmarking Economic Sustainability: What Factors Explain Heterogeneity between Wine Businesses?. Sustainability 15 (24) DOI: 10.3390/su152416686
Szolnoki G., Kiefer C., Tacer A., Hennes O.
(2023): Beyond Bubbles: Exploring the Reasons for Drinking Sparkling Wine. Meininger's Wine Business International (20. Dezember) S. 1 - 8.
Kottmann I., Hanf J.
(2023): Beziehungspflege. Der deutsche Weinbau (8) S. 18
Loose S.
(2023): Chancen für No-Low. Der deutsche Weinbau (6) S. 28 - 31.
Richter B., Hanf J.
(2023): Competitive parity as strategic dimension – little to gain, much to lose. International Food and Agribusiness Management Review 26 (4) S. 597 - 613. DOI: 10.22434/IFAMR2022.0101
Kiefer C., Szolnoki G.
(2023): Consumer Acceptance of Fungus-Resistant Grape Varieties—An Exploratory Study Using Sensory Evaluation Tests among Consumers in Germany. Sustainability 15 (13) DOI: 10.3390/su151310664
Loose S., Wetzler A., Emmert D., Bennett A.
(2023): Der Weinmarkt nach der Pandemie. Weinwirtschaft (3) S. 40 - 41.
Wagner M., Stanbury P., Dietrich T., Döring J., Ewert J., Foerster C., Freund M., Friedel M., Kammann C., Koch M., Owtram T., Schultz H.R., Voss-Fels K., Hanf J.
(2023): Developing a Sustainability Vision for the Global Wine Industry. Sustainability 15 (13) DOI: 10.3390/su151310487
Kiefer C., Szolnoki G.
(2023): Die Bedeutung von resistenten Rebsorten auf dem deutschen Markt - eine qualitative Studie mit Experten aus Produktion und Handel. 978-3-8186-1777-6
Richter B., Stutz A., Stutz S.
(2023): Die Top 10 unter den Piwis. Der badische Winzer (23/24) S. 24 - 25.
Hirche M., Loose S., Lockshin L., Nenycz-Thiel M.
(2023): Distribution velocity in wine retailing. Wine Economics and Policy 12 (2) S. 31 - 41. DOI: 10.36253/wep-14190
Richter B., Yang Y., Hanf J.H.
(2023): Dragon head enterprises in China's wine production – case study results. Journal of Agribusiness in Developing and Emerging Economies 13 (2) S. 229 - 242. DOI: 10.1108/JADEE-04-2021-0081
Hanf J., Kramer M.P.
(2023): Editorial - Das Potenzial der künstlichen Intelligenz - Müssen wir Angst vor KI haben?. Der Oenologe (2) S. 10
Loose S., Strub L.
(2023): Einzigartige Zeitreihe über die wirtschaftliche Entwicklung von Weingütern veröffentlicht. Die Winzer-Zeitschrift (11) S. 40
Schulz F.N., Hanf J.
(2023): Entalkoholisierte Zukunft. Rebe & Wein 76 (10) S. 34 - 36.
Richter B., Stutz A., Stutz S.
(2023): Entwicklung der PIWI-Rebflächen. Der deutsche Weinbau (13) S. 34 - 36.
Schulz F., Hanf J.
(2023): European Alcohol Policy Is Coming for Wine. Meininger's International
Loose S., Wetzler A., Emmert D., Bennett A.
(2023): Geisenheimer digitale Absatzanalyse Teil 1: 2022 - Jahr der Normalisierung. Das deutsche Weinmagazin (5) S. 36 - 39.
Loose S., Wetzler A., Emmert D., Bennett A.
(2023): Geisenheimer digitale Absatzanalyse Teil 2 - Erlöse halten nicht mit Kostensteigerungen Schritt. Das deutsche Weinmagazin (7) S. 30 - 33.
Xiao M., Richter B., Hanf J.
(2023): Genossenschaftsbasierte Traubenzulieferung der Dragon Head Enterprises in der chinesischen Weinproduktion. 978-3-8186-1777-6
Del Chiappa G., Tafel M., Szolnoki, G.
(2023): How Will German Travellers Select Holiday Destinations and Accommodation During the COVID-19 Outbreak?. 978-1-80262-074-0
Braum F., Loose S.
(2023): In Zukunft digital?. Der deutsche Weinbau (5) S. 34 - 37.
Kiefer C., Szolnoki G.
(2023): It's all about sparkling wine - consumer trend analysis of sparkling wine in Germany. Chania European Association of Wine Economists (EuAWE) S. 197 - 198.
Mengel F.
(2023): Kosten- und Margenstrukturen von Weingütern.
Kiefer C., Szolnoki G.
(2023): Market acceptance of Fungus – resistant grape varieties (FRGV) – A mixed methods project in Germany. Chania European Association of Wine Economists (EuAWE) S. 19 - 22.
Wojak A., Szolnoki G.
(2023): Naturwein à la carte. Der deutsche Weinbau (16-17) S. 20 - 22.
Vögele S., Szolnoki G.
(2023): NoLo-Weine in der Gastronomie. Der deutsche Weinbau (18) S. 18 - 21.
Wetzler A., Loose S., Bennett A., Emmert D.
(2023): Normalisierung. Der deutsche Weinbau (3) S. 30 - 33.
Bennett A., Loose S.
(2023): Ökonomisch krisenfest. Der deutsche Weinbau (2) S. 16 - 20.
Szolnoki G., Hauck K.
(2023): Ökowein am deutschen Markt - Ein Nischenprodukt mit Zukunftspotenzial. Ökologie & Landbau (1) S. 30 - 31.
Loose S.
(2023): Personal gesucht. Der deutsche Weinbau (21) S. 14 - 18.
Kiefer C., Szolnoki G.
(2023): PIWI-Report 2023 - Ist-Analyse der Verbraucherakzeptanz hinsichtlich neuer Rebsorten in Deutschland. Geisenheim DOI: 10.13140/RG.2.2.34057.83042
Loose S.
(2023): Proaktive Reaktion auf die Krise - ProWein Business Report 2023. Das deutsche Weinmagazin (3) S. 36 - 40.
Loose S.
(2023): ProWein Business Report - Aktiv gegen die Krise. Der deutsche Weinbau (4) S. 31 - 35.
Szolnoki G., Schneider M., Erbel H.-J., Nitsch T.
(2023): Rastplatz. Der deutsche Weinbau (8) S. 27 - 29.
Del Rey, R., Loose S.
(2023): State of the International Wine Market in 2022: New market trends for wines require new strategies. Wine Economics and Policy 12 (1) S. 3 - 18. DOI: 10.36253/wep-14758
Schulz F., Hanf J.
(2023): Strukturanalyse des deutschen Marktes für entalkoholisierte Weine – Kleine Nische mit großer Zukunft?. Berichte über Landwirtschaft 101 (3) DOI: 10.12767/buel.v101i3.482
Kiefer C., Szolnoki G.
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Fichtl L., Hofmann M., Kahlen K., Voss-Fels K.P., Cast C.S., Ollat N., Vivin P., Loose S., Nsibi M., Schmid J., Strack T., Schultz H.R., Smith J., Friedel M.
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(2023): Transparenz erwartet. Der deutsche Weinbau (5) S. 44 - 47.
Wetzler A., Loose S., Bennett A., Emmert D.
(2023): Umsätze erholt. Der deutsche Weinbau (2) S. 30 - 33.
Richter B., Hanf J.
(2023): Unternehmenskooperationen im Hinblick auf Nachhaltigkeit aktiv steuern. Der deutsche Weinbau (7) S. 26 - 29.
Heussner J., Kramer M.P., Hanf J.
(2023): Verified vintages: Leveraging blockchain to stop wine fraud. BIO Web of Conferences 68 DOI: 10.1051/bioconf/20236803024
Szolnoki G., Kiefer C., Tacer A., Hennes O.
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Loose S., Wetzler A., Emmert D., Bennett A.
(2023): Was zeigen die Absatzzahlen?. Das deutsche Weinmagazin (23) S. 34 - 37.
Bitsch L., Hanf J.
(2023): Welchen Einfluss nehmen persönliche Faktoren auf Kooperationsentscheidungen?. 978-3-8186-1777-6
Kramer M.P., Hanf J.H.
(2023): Wie disruptive Technologien Abläufe in der Weinwirtschaft verändern können: Neue Geschäftsmodelle durch die Digitalisierung. 978-3-8186-1777-6
Bennett A., Loose S.
(2023): Wirtschaftlich stabil?. Der deutsche Weinbau (13) S. 30 - 33.
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(2023): Zeitmanagement: Effektivität schlägt Effizienz. 978-3-8186-1777-6
Szolnoki G., Bail S., Tafel M., Feher A., Veith C.
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