Anthony William Bennett

Anthony William Bennett, M.Sc.

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Publications
Research Projects

Project start: 01.12.2022
Project end: 30.09.2023
Sponsor: Forschungsring des Deutschen Weinbaus

Project start: 01.01.2022
Project end: 31.12.2022
Sponsor: Ministerium für Wirtschaft, Verkehr, Landwirtschaft und Weinbau Rheinland-Pfalz

Der deutsche Weinsektor unterliegt einem anhaltenden Strukturwandel. Durch die Änderungen des Wettbewerbsumfeldes professionalisieren sich die Betriebe und konzentrieren sich zunehmend ausschließlich auf Weinbau und – Vermarktung, wobei die Betriebsgröße aus wirtschaftlichen Gründen steigt. Dieser Strukturwandel erfordert von den Weingütern fortdauernde Entwicklung und Anpassung, um wirtschaftlich erfolgreich agieren zu können. Übergeordnetes Ziel des seit 1994 bestehenden Forschungsprojektes „Wirtschaftlichkeitsanalyse im Weinbau“ ist die kontinuierliche Bereitstellung von entscheidungsrelevanten Informationen für die erfolgsorientierte Führung von Unternehmen der Weinbranche. Durch Analyse und Aufbereitung der gewonnenen betrieblichen Daten wird den teilnehmenden Unternehmen eine Entscheidungsunterstützung für unternehmerisches Handeln zur Verfügung gestellt. Für die Wirtschaftspolitik werden durch das Projekt Informationen zur wirtschaftlichen Entwicklung der Weingüter, ihrer Einkommenssituation und zur Branchenstruktur bereitgestellt.

Project start: 01.11.2019
Project end: 30.04.2023
Sponsor: Hessen State Ministry of Higher Education, Research and the Arts, European Commission

The project involves the acquisition of knowledge-based results on sustainable economic and ecological success of wineries as well as innovatively conveying these results to various groups of interest within the wine industry, such as instructors and universities, associations, consultants and politicians, through an online platform. Based on the unique database of the Geisenheim business analysis, the profitability examination and evaluation are to be fundamentally updated and enhanced, in order to adapt to current industry conditions along with scientific and technological progress. In this context, benchmarks of economic success will be presented for different types of ecological sustainability. The project combines analysing profitability and ecological sustainability of wineries in the form of benchmarks and annotated graphic reports. An innovative economic-index, based on anonymous sales data provided by ERP software, is being developed. An interactive data portal allows various groups of interest user-friendly access to the results. Goals This project pursues three core objectives for the wine industry: 1) Economic sustainability: New knowledge-based graphical and annotated evaluations as a benchmark for wineries in addition to an up-to-date economic-index are being developed. 2) Ecological sustainability: How can ecologically sustainable wineries be more economically successful? To answer this question, indicators of ecological and economical sustainability are combined. 3) The results will be made available to businesses and the industry in general over an online portal.