Weinökonomie 2017 

Peer reviewed

De Hooge, I., Oostindjer, M., Aschemann-Witzel, J., Normann, A., Mueller Loose, S., Lengard Almli, V. (2017)
This Apple is too ugly for me! Consumer preferences for suboptimal food products in the supermarket and at home, Food Quality and Preferences, 80-92

Hoffmann, D., Loose, S. (2017) 
Der Weinmarkt
Die landwirtschaftlichen Märkte an der Jahreswende 2016/2017. GJAE 66, Supplement, 97-106. >www.gjae-online.de

Williamson, P.O, Mueller Loose, S., Lockshin, L, Francis, L. (2017) 
Predicting wine repurchase. A case of low test-retest reliability in China.
International Journal of Market Research Vol. 59 (4), S. 471-494

 

Conference proceedings 

Corsi, A., Lockshin, L., Louviere, J., Mueller, S., Ribeiro, T. (2017)
Analysis of consumer preferences for expert opinion using a discrete choice experiment.
Conference Proceedings, 11th Annual Meeting of the Portuguese Economic Journal, Vila Real, July 7-9, 2017.

Kahl, S., Mueller Loose, S., Corsi, A.M. (2017) 
How do consumers shop wine online? An application of Dirichlet model.
Proceedings of the 10th AWBR Conference, July 25-28, 2017, Sonoma, CA

Kurth, A. (2017)
Current and future trends on the market for 6 Riesling and the potential profitability of Riesling-specialized estates. International Riesling Symposium 2017, Kloster Eberbach, Rheingau, 29-30

Pabst, E., Szolnoki, G., Herrmann, R. (2017)
Successful marketing of organic wine – a qualitative analysis of producers and retailers.
10th AWBR conference, Sonoma, CA, 25th - 28th July 2017

Zeng, L., Szolnoki, G., Mueller Loose, S. Lockshin, L., Corsi, A., Cohen, J. Bouzdine-Chmeeva, T. (2017) 
From non-drinkers to drinkers: The wine Adoption journey and the key adoption factors among Chinese consumers. 
Proceedings of the 10th AWBR Conference, July 25-28, 2017, Sonoma, CA.

 

Poster und Abstracts

Hirche, M., Lockshin, L., Nenycz-Thiel, M., Greenacre, L., Loose S. (2017)
Extending Farris: SKU characteristics – defining their position on the market share-distribution curve.
Poster Presentation, 46th European Marketing Academy (EMAC), Groningen

 

Branchenzeitschriften - Weinwirtschaft

Iselborn, M., Hanf, J. (2017) 
Organisation, Rollenverteilung und Produktqualität deutscher Winzergenossenschaften.
Zeitschrift für Agrarpolitik und Landwirtschaft, Berichte über Landwirtschaft, Band 95, Ausgabe 2, ISSN 2196-5099.

Loose, S., Kohlmann, O., L. (2017)
Verarbeitungswein - Zwei Viertel mehr 
Der deutsche Weinbau, Nr. 19/2017, S. 32-35

Loose, S. (2017) 
Safety first
Weinwirtschaft 21/2017, S. 38-40

Loose, S. (2017) 
Eine Frage der Größe? Weinhandel Weinexport
Weinwirtschaft 14/2017, S. 44-46

Loose, S., Pabst, E., Szolnoki, G., (2017)
ProWein Business Report-Auf Veränderungen einstellen. 
Wein & Markt, Nr. 5/2017, S. 38-41

Loose, S., Szolnoki, G., Fischer, A. (2017)
Das Image der Steillagen 
Der deutsche Weinbau, Nr. 6/2017, S. 18-22

Loose, S. (2017) 
Die Perspektiven des Weinmarktes 
Weinwirtschaft 4/2017, 190-198

Loose, S., Strub, L. (2017)
Vermarktung von Steillagenweinen 
Wein+Markt 4/2017, S. 44-46

Loose, S., Strub, L. (2017)
Bewirtschaftung von Steillagen 
Wein+Markt 3/2017, 24-28

Loose, S., Strub, L. (2017)
Steillagenweinbau - Steiler Rückzug 
Der deutsche Weinbau, Nr. 3/2017, S. 24-29

Loose, S., Szolnoki, G. (2017)
Weinprämierungen - Verblasst der Schein?
Der deutsche Weinbau, Nr. 2/2017, S. 14-18

Strub, L., Kurth, A., Loose, S. (2017)
Geisenheimer Unternehmensanalyse - Wie ist die Wirtschaftslage? 
Das deutsche Weinmagazin, Nr. 18/2017, S. 32-35

Szolnoki, G., Loose, S. (2017) 
Direkter Draht II.
Weinwirtschaft 16/2017, S. 34-36

Szolnoki, G., Loose, S. (2017) 
Direkter Draht.
Weinwirtschaft 15/2017, S. 28-31

Szolnoki, G., Pensel, E., Sperl, A. (2017) 
Reines Bier einschenken - Diskussion um das Reinheitsgebot.
Brauwelt 25-26, S. 744-746

Szolnoki, G., Klein, M. (2017)
Erfolgsrieslinge 
Der deutsche Weinbau, 14/2017, S. 42-46

Szolnoki, G., Pensel, E., Sperl, A. (2017)
Craft Bier in Deutschland - Definition und Marktsituation. 
Brauwelt 21, S. 618-620