Weinökonomie 2016

Williamson, P. O., Lockshin. L., Francis, I. L., Mueller-Loose, S., (2016)
Influencing consumer choice: Short and medium term effect of country of origin information on wine
Food and quality preference,Nr. 51/2016, Page: 89-99 www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0950329316300295

Regel, E., Kauer, R., Szolnoki, G. (2016)
Öko-Weinbau rechtlich ausgebremst ?
Das deutsche Weinmagzin, Nr. 1, S. 32-34 

Iselborn, M., Szolnoki, G., Szabó, Z. (2016)
Implementing organic viticulture as a business strategy - a case study approach in Germany.
Proceedings of the 9th International Conference of the Academy of Wine Business Research, Australia, 16.-18. February 2016

Szolnoki, G., Loose, S., Tari, K., Iselborn, M. (2016)
Segmentation of visitors in a German wine-growing region - the Rheingau and its tourists.
Proceedings of the Proceedings of the 9th International Conference of the Academy of Wine Business Research, Australia, 16.-18. February 2016

Köhr, C. K., Corsi, A., Capitello, R., Szolnoki, G., (2016)
It's a family cusiness: Investigating organisation and values of family-owned wineries in Australia, Germany and Italy.
Proceedings of the 9th International Conference of the Academy of Wine Business Research, Australia, 16.-18. February 2016

Iselborn, M., Loose, S. (2016)
Which success factors drive profitability of privately owned wineries?
9th International Conference of the Academy of Wine Business Research, Australia, 16.-18. February 2016

Iselborn, M. (2016)
Materialbände auf Basis von Bilanzanalysen weinbaulicher Haupterwerbsbetriebe.
Hochschule Geisenheim, Institut für Betriebswirtschaft und Marktforschung

Loose, S., Iselborn, M. (2016)
Erfolg im Weingut: Eine Frage der Kennzahl!
Der deutsche Weinbau, Nr. 2/2016

Loose, S., Iselborn, M. (2016)
Erfolgreich mit außerwirtschaftlichen Zielen.
Der deutsche Weinbau, Nr. 4/2016, S. 32-34

Szolnoki, G. (2016)
Weinfälschung und deren Folgen - eine Analyse.
Der deutsche Weinbau, Nr. 7/2016, S. 20-22

Iselborn, M.. (2016)
Produktionsstrategische Erfolgsfaktoren direktvermarktender Weinbaubetriebe.
FDW-Tagung, Bad Kreuznach, 20. April 2016

Szolnoki, G. (2016)
Gründe und Lösungen - eine qualitative Analyse von Weinfälschungen.
FDW-Tagung, Bad Kreuznach, 20. April 2016

Loose, S. (2016)
Auswahlverhalten chinesischer Weinkonsumenten.
FDW-Tagung, Bad Kreuznach, 20. April 2016

Kurth, A. (2016)
Die Bewertung eines Weinguts im Rahmen der externen Betriebsübergabe aus der Perspektive eines Käufers.
FDW-Tagung, Bad Kreuznach, 20. April 2016

Hanf, J., Ghvanidze, S. (2016)
Herausforderungen der Vermarktung von Weinen aus dem Kaukasus am Beispiel Georgien.
FDW-Tagung, Bad Kreuznach, 20. April 2016